سنگر سایبری ستاره ها

تقدیم به سرداران شهید و شهدای گمنام شهرستان گناباد

سنگر سایبری ستاره ها

تقدیم به سرداران شهید و شهدای گمنام شهرستان گناباد

بازیگران شلوارک پوش و ذوق دیدار از برزیل
اولین تصاویر از حضور هنرمندان ایرانی در برزیل منتشر شد؛ آن هم توسط یکی، دو نفر از خود هنرمندان که در فضای شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.
اولین تصاویر از حضور هنرمندان ایرانی در برزیل منتشر شد؛ آن هم توسط یکی، دو نفر از خود هنرمندان که در فضای شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. در این تصاویر می‌توانیم چهره‌های ذوق‌زده بازیگران را مشاهده کنیم که از هر فرصتی برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کرده‌اند، حتی اگر آن فرصت یه سگ برزیلی یا یک گدای خیابانی باشد که برای امرار معاش گیتار می‌زند!
یاران دوازدهم تیم ملی به خیال اینکه شاید در بازی‌های تیم فوتبال امکان بازی به آنها نیز خواهد رسید، اکثراً شلوارک به پا کرده تا حس و حال شورت ورزشی در وجودشان زنده شود. البته در میان اکثریت جماعت ذوق‌مرگ شده خارج رفته، عکس با شلوارک یکی از سند‌های غیرقابل‌انکار حضور در آن سوی مرز‌هاست. اگر قرار باشد حضور این هنرمندان بر اساس همان برنامه اولیه باشد، پس باید منتظر باشیم تا علاوه بر این عکس‌های مستند، فیلم‌های مستند بازیگران نیز منتشر شود.
سفر پر ماجرای هنرمندان ایرانی به برزیل به عنوان یار دوازدهم تیم ملی و حمایت معنوی از تیم ملی فوتبال در بازی‌های جام جهانی یکی از عجایب جماعت هنرمند ایرانی است.  داستان این سفر که ابتدا قرار بود همه هزینه‌هایش را بخش خصوصی بدهد بعد آن بخش خصوصی انصراف داد و دعوا بین رفتن و نرفتن شروع شد تا حضور هنرمندان در برزیل، خودش به تنهایی می‌تواند سوژه چند فیلم سینمایی باشد.
با انتشار عکس‌های یادگاری که همگی مستند نیز هستند، می‌توانیم بپرسیم که فیلم‌های مستندی که قرار است از حضور این جماعت در برزیل تولید شود، حاوی چه تصاویر یا نکات اخلاقی است؟! مثلاً اینکه تا به حال ما فلان بازیگر را با شلوارک ندیده بودیم، می‌تواند ما را مجاب کند تا مستند بازیگر شلوارک‌پوش را بخریم و به این نحو هزینه چندین میلیونی سفر به برزیل به جیب تهیه‌کننده بازگردد؟!
در بازی اول تیم ملی مقابل نیجریه در میان حجم انبوه صحنه‌های تکرار مجدد که محصول دقت نظر تلویزیون به امور فرهنگی است، ما هیچ تصویری از حضور این یاران دوازدهم ندیدیم. شاید کارگردان برزیلی هنرمندان جهانی ما را که برای تشویق تیم ملی فوتبال رنج سفر به برزیل را به جان خریده‌اند نمی‌شناخته و اصلاً سینمای ایران برایش جذابیت نداشته است که حتی یک تصویر از حضور این حامیان سرشناس را به نمایش نگذاشت. در عوض صدای تشویق هزاران هموطن که با هزینه شخصی به برزیل رفته بودند در فضای ورزشگاه می‌پیچید.
حالا که قرار است از این سفر مستندی تهیه شود، آیا حضور بازیگران جلوی دوربین مستندساز با همین سر و شکل خواهد بود؟! خب می‌شد این تصاویر را در یکی از شهرک‌های ساحلی دریای مازندران گرفت و به جای هزینه‌های سنگین سفر به برزیل، چند کیلو جوجه آماده و دو کیلو ذغال خوب و یک منقل بساط یک مهمانی درست و حسابی را برپا کرد، فیلم آن هم خیلی زود به تهران می‌رسید و برای اخذ مجوز به ارشاد می‌رفت. نه اینکه در برزیل مردان شلوارک پوش را معطل کنیم که بروند بازی تیم ملی را بدون تفسیر‌های فردوسی پور ببینند و در فضای غریب فرهنگی برزیل خدای ناکرده دچار تفاوت فرهنگی شوند، آن وقت ممکن است به جای آنکه فیلم مستندشان در شبکه خانگی پخش شود، به قول قدیمی‌ها بلوتوثشان بیرون بیاید و ماجرا بیخ پیدا کند.
می‌گویند شرکت خصوصی که ابتدا قرار بود هزینه سفر این هنرمندان به برزیل را تأمین کند نه تنها از پروژه کنار کشیده بلکه از تهیه‌کننده آن هم شکایت کرده است. صحت این شایعه فعلاً در حد کنار کشیدن اسپانسر تأیید شده است و باقی ماجرا از جمله شکایت از جواد هاشمی هنوز مورد وثوق قرار نگرفته است. کاری که از ابتدای آن با دعوا و شکایت و قهر شروع شده است، خدا می‌داند قرار است آخرش به کجا کشیده شود.
لیست افرادی که قرار بود به برزیل سفر کنند با کسانی که در عکس‌های یادگاری برزیل دیده می‌شوند، تفاوت‌های زیادی دارند. از اینکه این لیست هنوز پویا است و هر روز یک نفر جدید به لیست اضافه می‌شود، باعث امیدواری است چون ممکن است در میان تأیید و تکذیب‌های سفر به برزیل قرعه به نام ما و شما هم بیفتد و ما هم یک عکس یادگاری البته با شلوارک به منظور اثبات حضور در برزیل برای حمایت از تیم ملی داشته باشیم.
نویسنده : محمد صادق عابدینی 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی